28 Ocak 2021 Perşembe

The Body Shop Camomile Papatya Özlü Makyaj Temizleme Seti

 Herkese Merhaba,

  Günün Konuğu The Body Shop markasının çok ünlü ürünlerinden biri papatya özlü makyaj temizleme yağı(balmı) ve göz makyajı temizleme yağı, pamuk müslin bezden oluşan set. İlk kez deneyeceğim için set olarak tercih ettim, böylece mini boy çoklu ürün denemiş oldum.


Uzun zamandır ben de makyajımı çift aşamalı olarak temizliyorum. Peki nedir bu çift aşamalı temizlik? Micel makyaj temizleme sularının oldukça popüler olduğu şu sıralar okuduğum birçok kaynakta; micel su eşliğinde cilde uygulanan pamuğun, ciltte mikro çizikler oluşturduğunu öğrendim. Bu oluşan mikro çizikler cilt bariyerine zarar verirken cildi bakterilere açık hale getirerek sivilce oluşumuna sebep oluyormuş. 

Cilt temizliğinde en çok önerilen ise; çift aşamalı cilt temizliği. Yani ciltteki makyajı, su ile temas ettiğinde temizleme sütüne dönüşen hafif formüllü yağlar aracılığıyla eritmek, çözdürmek. Sonrasında su ile durulayarak, yüz yıkama jelimiz ile kalan makyaj ve kalıntıları ciltten tamamen uzaklaştırmak. 


Böylece hem pamuk kullanmamış ve ciltte mikro çizikler oluşturmamış oluyoruz. Hem de maskara gibi yağda daha kolay çözülen bazı makyaj ürünlerimizi tek başına yüz yıkama jeline oranla çok daha iyi temizlemiş oluyoruz. Mantık şu, cildindeki ürünleri makyaj temizleme yağı ile çöz, yüz yıkama jeli ile arındır.

Uzun zamandır ben de makyajımı bu şekilde çıkarıyorum. Yine de micel su ve pamuktan da tamamen vazgeçmiş değilim. Makyaj temizlemeye üşendiğim günlerde tercih edebiliyorum. 


Bu çift aşamalı temizlik sayesinde hem cildimde sivilce ve siyah nokta oluşumu azaldı, hem de cildimin derinlemesine temizlendiğini hissediyorum artık. Tabi makyajı temizleme tercihim değişince farklı markalardan temizleme yağları da denemeye başladım. 

İlk dikkatimi çeken en bilinen ve çok popüler The Body Shop papatya özlü makyaj temizleme balmı oldu. Satın aldığım bu sette; katı formda makyaj temizleme yağı (balmı), göz makyajı temizleme yağı ve cilt bakımında kullanabileceğiniz bir pamuk müslin bez yer alıyor.


Öncelikle balm yapıdaki bu yağın su ile etkileşime girerek makyajı tamamen çözdüğünü söyleyebilirim. 
Bu makyaj temizleme balmının pompalı şişede sıvı formu da var, tekrar satın alırsam denediğim diğer temizleme yağları da sıvı olduğu için sıvı olanı seçerim. Tamamen bu formun kullanımına el alışkanlığı kazandığım için.

Makyaj temizleme balmını nasıl kullanıyorum? Yüzümü ıslatıp, makyaj temizleme balmını az miktar elime alıyorum. Balmı, yüzümde parmak uçlarım yardımıyla dairesel hareketlerle gezdiriyorum. Yüzümdeki makyaj, suda temizleme sütüne dönüşen bu yağın etkisiyle çözülüyor. Özellikle maskarayı çok iyi çözüyor. Su ile bu çözülen yağ-makyaj karışımını duruluyorum ve yüz yıkama jelimle kalan kalıntıları da cildimden uzaklaştırıyorum. Sonuç nefes alan temiz bir cilt:)
 

Müslin pamuk bezin ise ayrı olarak da The Body Shop'ta satıldığını fark ettim. Pamuk, doğal, yeniden yıkanarak kullanılabilir bir cilt temizleme bezi bu. Yurt dışında oldukça popüler, %100 pamuk makyaj temizleme bezleri. Yüzünüze makyaj temizleme yağı ya da jeli uyguladıktan sonra bu bez ile temizleyebiliyor, sonrasında bezi yıkayarak tekrar tekrar kullanabiliyorsunuz. Bu amaçla da kullandım, bunun dışında yüz temizliği sonrasında cilt kurulama bezi olarak da kullandım. Cildimi bu pamuk bezle kurulamayı daha çok sevdim. Çünkü cilt temizleme aşamasında titreşimli silikon cihaz kullanıyorum.

Göz makyajını temizleme yağını ise pamuklu ya da pamuksuz göz makyajıma uygulayarak çözülmesini bekliyorum. Sonrasında pamukla silerek ya da yıkayarak makyaj kalıntılarından tamamen arındırıyorum. Bu göz makyajı temizleme yağı suya dayanıklı maskaramı da güzel çıkardı.


Genel olarak çift aşamalı temizlikten; yani makyajımı arındırırken, makyaj temizleme yağları kullanmaktan çok çok memnun kaldım. The Body Shop papatya özlü bu balmı da suda kolayca temizleme sütüne dönüştüğü ve makyajı ciltten iyi çözdüğü için sevdim. Kokusu da güzel. Setteki göz makyajı temizleme yağı ve müslin bez olsa da olur olmasa da olur performansa sahipler bence. Çünkü uygun fiyatlı muadillerini bulabileceğimi düşünüyorum.

İndirimde katı formdaki bu makyaj temizleme balmı yerine kullanım kolaylığı sebebiyle pompalı şişede sıvı makyaj temizleme yağını tekrar alırım. Bence tek eksi yanı fiyatı olabilir. Gerçi az miktarda ürün yeterli olduğu için uzun süre kullanılıyor, ürün sık sık da indirime giriyor.

Umarım bu alışverişim ve ürün deneyimim sizlere de faydalı olmuştur.


Sevgiler,
Damla❤





instagram: @modamla
mail: modamlablog1@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...