1 Temmuz 2015 Çarşamba

Nikah kepi nasıl yapılır?

Merhabalar,

Çoğunuzun bildiği gibi yakın zamanda nikahım oldu. Piyasadaki nikah keplerinin hemen hepsinde gül formlarını görünce, koca koca gülleri ben kafama takmam Yeaaah diye kendi kepimi kendim yapmaya karar verdim:) İhtiyaç duymayınca insan bilmiyor tabi.
İstikametim tabi ki taş cenneti Eminönü oldu. En sevdiğim, mutlu olduğum yerlerden biridir ahh Eminönü canım Eminönü:) Aslında hazır formda daha çok çeşit nikah kepi bulabileceğimi de düşünüyordum. Yanılmışım yanılmışım:)


Piyasa ürünleri ile hemem hemen aynıydılar. Çoğu güllüydü:) Veee ben gülü hiiiiiiç sevmem kafada ne öyle yaa Güllüye gibi:))))) Değil mi ama? Şaka bir yana sevene de saygım sonsuz, zevkler tartışılmaz. Tarz meselesi...
Üstelik tam olarak beğenmediğim bu nikah kepleri 100 ile 200 TL gibi fiyatlardaydı; daha düşük kalite olanlar ise 20-50 TL civarında idi.

Eminönü'nde nikah kepi ararken, sepetteki gloplar dikkatimi çekti.Çünkü nikah keplerinin taban formuna çok benziyordu.Glop çoğunuzun bildiği üzere, gelinliğe ve abiyelere dikilen sütyenimsi form:) Hahahha tanımlanamayan cisim:))) Numara numara, beden beden satılan bu gloplardan bir çift aldım veee süreç başladı.
Ardından gelinlikçim sevgili Aslı ile konuyu paylaştım. "Sen nikah kepinin gloptan yapıldığını nereden biliyorsun?" oldu tepkisi. Tabi ki bilmiyordum, sadece çok benzettim:)
Önce globu kaplayacak bir malzeme lazımdı. Bu saten olabilir, dantel olabilir, güpür olabilir ya da arzu ettiğiniz başka bir şey. Ben yaklaşık 3TL'ye glop, 5TL'ye güpür şablon aldım. Güpür şablonun üzerindeki desenleri, kendi zevkime göre keserek güpür aplik yaptım ve glop üzerine iğne ile tutturdum. Ardından dikiş maharetimiz konuşmalı. Ben bu aşamada annemden yardım aldım.

Daha sonra kaplanan globumuzu süslemeye geçiyoruz ki işin en zevkli kısmı bu. İnci, taş, tüy, çiçek ne arzu ederseniz kullanılabilir. Hayal gücünüze kalmış. Ben hazır taş şablon aldım. Eminönü'nde bulabileceğiniz tül üzerine boncuk ya da swarovski işli hazır şablonlardan. Büyüklük ve taş oranlarına göre 5-10-15 TL civarı fiyatlara bulabilirsiniz. Yine fikir olması açısından, beyaz orkidelerin de çok yakışacağını düşünüyorum.


 Sonra kaplanan glop üzerinde istediğiniz bir noktaya seçtiğiniz aksesuarları yerleştirip, iğne iplikle yine sabitliyoruz. Tüy ya da çiçek kullanmayı düşünüyorsanız silikonla da tutturabilirsiniz. Eminönü'nde envayi çeşit kumaş, dantel bulabileceğiniz İnci dantelden nikah kepinin önündeki tül fileyi aldım. Siz arzu ederseniz filenin büyük ya da küçük aralıklı olanlarından ya da puantiyeli dantel de kullanabilirsiniz. Amaç mini bir duvak görüntüsü yaratmak. Taş ve süsleme malzemeleri için ise çok bilinen Ören taş ve Marpuççular çarşısına bakmanızı öneririm.


Ben kendi tasarımımda hem taş hem inci kullandım. Tütü eteğimdeki inci ve taşlarla kombinlemiş oldum. Misinalı sarkıtlı incileri saçlarıma taşacak şekilde sabitledim. Bu saç aksesuarını hem saçla bütünleştirdi hem de 3 boyutlu bir hava kattı. Ön duvak bölümünü ise az da olsa pileleyerek volan verdim. Bu file dantelin hazır keplerdeki gibi rahatsız etmeyecek yakınlıkta durmasını sağladı. Yine önce toplu iğneler ile deneyip, sonra dikiş ile sabitledim.


Son olarak saç aksesuarınızın altına mini tarak aparat takabileceğiniz gibi, benim gibi kuaför maharetiyle tel tokayla da saçınıza sabitlettirebilirsiniz.

Daha önce hiçbir saç aksesuarı yapma deneyimim de olmadığını belirtmeliyim. Yani herkes yapabilir. Sadece iyi gözlemleyip, uğraşmayı seviyorum. Kendim için bir çok şey tasarladım, yaptım, yapıyorum; ama saç aksesuarı benim de ilk deneyimim.Sloganımız "Baktın beğenmedin, kendin yap." olsun. Bir başka "diy" (do it yourself) projemizde görüşmek üzere... 

Mutluluk paylaştıkça artar.

Sizlere de minicik bir ilham kaynağı olabilirsem ne mutlu; tasarımlarınızı benimle de paylaşın olur mu?

Sevgiler...

Bloguma katılmak için, tık tık








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...