14 Şubat 2016 Pazar

Doğru maskarayı nasıl seçmeliyim?

Merhabalar,
Herkes gibi doğru maskarayı seçene kadar, ben de birçok yanlış ürünle tanıştım. Bugün bu deneyimlerim hakkında konuşacağız:) 


Öncelikli konu, maskara seçerken kirpik yapımız olmalı. Şüphesiz herkesin ihtiyacı ve isteği farklı bu noktada. Kimimiz daha uzun kirpikler isterken; kimimiz daha yoğun hacimli kirpikler istiyor. Kimimiz kirpiklerimi tek tek ayırsın maskaram diyor; kimimiz dolgunluk vaatlerinin peşinde.

Öncelikle ne istediğimizi belirlemeliyiz, ardından kullanım amacımıza yoğunlaşmalıyız. Örneğin; özel makyajlar için daha özel, takma kirpik etkili bir maskara; günlük makyajlar için daha kolay temizlenebilir ve doğal duran bir maskara olmalı.



Görsel alıntıdır.

Benim tercihlerim bu noktada, uzun kirpiklere sahip olduğu için dolgunluk yaratan, boşlukları dolduran, tek tek ayırmaktan ziyade yoğun bir görüntü veren, simsiyah maskaralar oluyor. Bunun için tombik fırçalı maskaraları tercih ediyorum. Çünkü uzatmaktan ziyade daha dolgun bir görüntü yaratıyorlar. Tombik fırçalı maskaraların sürümü zor olsa da bulaşanları tek bir çubuklu pamukla temizleyebiliyorum. Ayrıca maskarayı kat kat sürmeyi sevdiğim için birikme yapmamalı, topaklanmamalı maskaram. Simsiyah bir görüntü vermesi de mühim. Azıcık da uzunluk işte bu!



Eğer siz de benim önceliklerime önem veriyorsanız, favorilerime geçebiliriz. Beni maskara konusunda hiç yanıltmayan bir markadan Loreal' den başlayalım:

*Loreal Voluminous 5X

*Loreal Mega Volume Collagen

Bu 2'li benim senelerdir vazgeçilmezim tombik fırçalılardan. Kıl fırçaları ve verdikleri hacim gerçekten çok iyi.Önce uzun zaman Voluminous 5X kullandım, sonra mega volume ile tanıştım. Özellikle Mega Volume Collagen üzerine destan yazabilirim.Çok kişi kirpikleriniz takma mı dediğinde cevabım "Mega Volume Collagen" oluyor. 

İndirimde çok uyguna bulabileceğiniz, stok yaptığım bir ürün benim de. Özellikle eski adı ile carbon black rengi, yeni adı ile extra black rengi; kömür karası Türkan Şoray kirpikleri yaratıyor. Bir çok blogda Mega Volume Collagen maskaranın göz altlarına dökülme yaptığını yazdıklarını okudum; ama ben de böyle bir sorun olmadı. Çok memnunum.

Daha önce Loreal Mega Volume Collagen ile ilgili yazdıklarımı okumak için, tık tık...


Aslında benim kısa ve pek de kıvrık olmayan kirpiklerim var diyenlerdenseniz size silikon fırçalı maskaraları öneririm. Fırça üzerindeki silikon kıllar kirpiklerinizi tek tek ayıracak ve daha uzun görünmelerini sağlayacaktır.

Bu kulvarda deneyip memnun kaldığım maskara önerim ise Flormar Rotating maskara olacak. Flormar'ın fırça bölümündeki tuş ile 360 derece kendi kendine dönebilen, silikon kıllardan oluşan bu maskarası kirpikleri uzun göstermekte ve tek tek ayırmakta oldukça başarılı. Tuşa basıp maskaranın kendi kendine kirpiklerinizi boyamasına izin verin ya da bu işlemi manuel olarak siz gerçekleştirin. Birkaç kat sürülebilen, topaklanmayan uzunluk etkisi güzel bir maskara.

Kirpiklerimdeki sorun uzunluk ve hacim değil; sadece çok düzler diyenlerdenseniz. Birinci önerim kirpik kıvırma aletleri ile maskara sürmeden önce kirpiklerinizi kıvrık bir biçim sağlamanız olacaktır. İkinci önerim ise kaşık fırça diye tabir edilen kavisli fırçaya sahip olan maskaraları tercih etmeniz olur. İçe kavisli bölümü kirpiklerinizin daha kıvrık hal almasını sağlarken, dışa kavisli kısmı ile de hacim sağlayabilirsiniz.


Bu kulvarda önerim "Lancome Hypnose Drama" olacak. Bir maskaradan beklenen her şeyi tek kalemde gerçekleştiren bir mucize olarak tanımlamak istiyorum kendisini izninizle. Kavisli kaşık fırçası kıvrım ve uzunluk verirken, dışa kavisli oluşu ve kıl fırça olması hacim kazandırıyor. 2-3 kat sürmeye müsait topaklanma yapmıyor. 

En güzeli ise klasik kötü kokulu maskaralara inat mis gibi gül kokuyor. Tek olumsuz eleştirim fiyatına, ortalama 70-80 arası bir fiyata sahip. Ama değer mi değer. Kullandığımda benim uzun kirpiklerim daha da uzuyor. Kaşlarıma kadar değiyor. Eşimin mübalağ etmesiyle alnıma kadar:)) Simsiyah güzel etkili bir renk veriyor, dolgun bir hacim sağlıyor ve kıvırıyor. 3 sorun tek çözüm:)

Takma kirpik olmadığına inanmayıp, kirpiklerime dokunmak isteyenler bile oldu:) 

Siz de çok beğendiğiniz maskaraları yorum olarak yazarsanız, denemekten çok mutlu olurum canlar:)

Sevgiler,
Damla❤️


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...